Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2015

Το δημητριακό κατά της πείνας είναι ο Αμάρανθος

Η UNICEF και η FAO (η οργάνωση διατροφής και καλλιέργειας των Ηνωμένων Εθνών) χρηματοδοτούν σχέδια ερευνών για την καλλιέργεια αμάρανθου, καθώς θεωρείτε εναλλακτική λύση στον αγώνα κατά της πείνας και τον αποκαλούν το δημητριακό της ελπίδας!
Ο θρύλος του αμάρανθου μπορεί να ανιχνευθεί από την εποχή των Ίνκας, οι οποίοι πίστευαν ότι ο σπόρος διέθετε υπερφυσικές δυνάμεις. Επί τέσσερις αιώνες κανείς δεν μιλούσε γι' αυτόν έως ότου επιστήμονες τον ανακάλυψαν ξανά μέσα από μελέτες και επιβεβαίωσαν ότι οι μικροσκοπικοί σπόροι αμάρανθου περιέχουν σημαντικά οφέλη.
Διατροφικά οφέλη
Μεγάλη περιεκτικότητα σε αμινοξέα: Αυτό που κάνει τον αμάρανθο μοναδικό είναι τα ασυνήθιστα υψηλά επίπεδά περιεκτικότητας του σε λυσίνη. Αυτό καθιστά την πρωτεΐνη του εξαιρετικά πολύτιμη, αφού όπως έχει βρεθεί όχι μόνο ωφελεί το μεταβολισμό, αλλά επίσης συνδέεται με την επιβράδυνση του γήρατος.
Ειδικά οι αθλητές, γνωρίζουν τη σπουδαιότητα της λυσίνης, αμινοξύ που είναι υπεύθυνο για τη σύνθεση της καρνιτίνης. Αυτή με τη σειρά της μπορεί να ωφελήσει στην ισορροπία της ενέργειας και της αντοχής. Βέβαια, δεν είναι μόνο οι αθλητές που ωφελούνται από αυτούς τούς θαυματουργούς σπόρους. Ακόμη και οι αστροναύτες τους παίρνουν μαζί τους στο διάστημα!
Πλούσιος σε καλά λιπαρά οξέα και μέταλλα: Ο αμάρανθος είναι επίσης πλούσιος σε υψηλής ποιότητας λινολενικά οξέα, τα οποία ωφελούν το σώμα σε ότι αφορά τη βέλτιστη απόδοση και ευεξία. Επιπλέον, περιέχει μέταλλα, όπως: μαγνήσιο, σίδηρο, και ασβέστιο, σε επίπεδα που μπορούν να συνεισφέρουν στις καθημερινές ανάγκες του οργανισμού σε αυτά τα μέταλλα.
Θρεπτικά Συστατικά
Αποτελείται από εύπεπτο άμυλο κατά 59% και 18% πρωτεΐνη μεγάλης θρεπτικής αξίας με βαθμό βιολογικής ποιότητας 75 (σε σύγκριση: το γάλα της αγελάδας είναι 72 και του καλαμποκιού 44).
Επειδή είναι πλούσιος σε λυσίνη, όπως προαναφέραμε αν το συνδυάσετε με βρώμη ή σιτάρι spelt (dinkel) παρέχει μία ιδανική σύνθεση πρωτεΐνης, μεγάλης σημασίας, ειδικά για τους χορτοφάγους και τους αθλητές.
Η περιεκτικότητά του σε λίπος είναι μόλις 9% και αποτελείται κυρίως από απαραίτητα λιπαρά οξέα, κυρίως λινολεϊό και λινολενικό οξύ.
Ο αμάρανθος παρουσιάζει αμέτρητες δυνατότητες στο μαγείρεμα. Το ελαφρύ, φυστικοειδές άρωμά του εμπλουτίζει γλυκά και πικάντικα φαγητά.
... Σαν συμπληρωματικό πιάτο
Οι σπόροι του πρέπει να πλένονται καλά σε τρεχούμενο νερό, μετά αφού τους φέρουμε σε βρασμό τρεις φορές, ύστερα τους σιγοβράζουμε για 45 λεπτά. Σερβίρεται με πιάτα λαχανικών, σε φαγητά κατσαρόλας ή με νόστιμες σάλτσες.
... Σαν βλαστός
Για να δημιουργήσουμε φύτρα από αμάρανθο, πλένουμε καλά τους σπόρους, τους μουλιάζουμε σε κρύο νερό για 12 ώρες περίπου, τους πλένουμε ξανά και τους βάζουμε σε ένα κανονικό σκεύος για βλαστάρια. Η περίοδος βλάστησης είναι 3-5 ημέρες σε θερμοκρασία δωματίου (όμοια με τα φύτρα άλφα-άλφα ή τριφυλλιού). Τα φύτρα αμάρανθου συχνά είναι σε ανοιχτό ροζ - κόκκινο χρώμα τις πρώτες ημέρες.
... Σαν popcorn
Θερμαίνετε ένα σκεπαστό σκεύος χωρίς να βάλετε αλάτι. Προσθέστε 1 κουτάλι της σούπας σπόρους αμάρανθου και μετά βάλτε αμέσως το καπάκι. Οι σπόροι θα αρχίσουν να σκάνε αμέσως και είναι έτοιμοι για σερβίρισμα μετά από λίγα δευτερόλεπτα.

ΠΗΓΗ:ecozen.gr
Δημοσίευση σχολίου