Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Ανοδος στις πωλήσεις ηλεκτρονικών

Ανοδος στις πωλήσεις ηλεκτρονικών

Σε τροχιά ανάκαμψης δείχνει να βρίσκεται πλέον η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, καθώς για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο κατέγραψε άνοδο όσον αφορά την αξία της.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του δείκτη GfΚ Temax, το γ' τρίμηνο η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων κατέγραψε άνοδο 11,8% σε ετήσια βάση, φθάνοντας στα 477 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στο 9μηνο η αύξηση είναι της τάξεως του 6,1%, με το σύνολο της αγοράς να διαμορφώνεται στα 1,278 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η τελική φάση του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου και η αρχή της σχολικής σεζόν ήταν οι βασικοί λόγοι της ανόδου, δεδομένου ότι στις τηλεοράσεις η αύξηση στο γ' τρίμηνο έφθασε στο 19,8% (92 εκατ. ευρώ), ενώ τα προϊόντα πληροφορικής παρουσίασαν άνοδο 8,5%, στα 101 εκατ. ευρώ, καθώς εκτός των tablets ενισχυμένες πωλήσεις παρουσίασαν και οι φορητοί υπολογιστές. Επίσης, σημαντικός παράγοντας ήταν η άνοδος κατά 16,1% της κατηγορίας των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων λόγω κυρίως της ενίσχυσης της δημοτικότητας των smartphones. Η αύξηση στο γ' τρίμηνο είχε ως αποτέλεσμα να περιορισθούν οι απώλειες σε επίπεδο εννεαμήνου στα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να παρουσιάζει πτώση 2%.
Υψηλά ποσοστά (+9,9% στο γ' τρίμηνο, +6,9% στο εννεάμηνο) είχε και η κατηγορία των μεγάλων οικιακών συσκευών λόγω κυρίως των αυξημένων πωλήσεων ψυγείων και πλυντηρίων. Αντίθετα, διψήφια πτώση (-11,3% στο γ' τρίμηνο και -10,8% στο εννεάμηνο) είχαν τα φωτογραφικά είδη, καθώς τα smartphones υποκαθιστούν τις «απλές» φωτογραφικές μηχανές και την πτώση περιορίζει η άνοδος των φωτογραφικών με αποσπώμενους φακούς.
Δημήτρης Μαλλάς

ΠΗΓΗ:imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :