Στη δημοπράτηση του σιδηροδρομικού έργου για την αναβάθμιση της γραμμής από τον Ψαθόπυργο έως την ευρύτερη περιοχή του Ρίου, συνολικού μήκους 10,5 χλμ., προχωρεί η ΕΡΓΟΣΕ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 174 εκατ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής του είναι 36 μήνες. Με την ολοκλήρωση του έργου η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα από το 2017 θα υλοποιείται με τρένο μέσα σε μία ώρα και πενήντα λεπτά.
Η πρόσφατη ένταξη του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα - Πάτρα στο Κεντρικό Ευρωπαϊκό Δίκτυο (Core Network) των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) της περιόδου 2014-2020 δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εξασφάλιση κοινοτικής χρηματοδότησης για την πλήρη ολοκλήρωση του έργου.
Σύμφωνα με την κοινή απόφαση υπουργών ΥΠΟΜΕΔΙ και Ανάπτυξης, η εν λόγω εργολαβία θα χρηματοδοτηθεί, μαζί με την σε πλήρη εξέλιξη εργολαβία του τμήματος Αίγιο - Ψαθόπυργος, από το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) 2014-2020, στο πλαίσιο κονδυλίου ύψους 580 εκατ. ευρώ κοινοτικής συνδρομής. Πρόκειται για την κατασκευή της υποδομής της διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις και αποσκοπεί στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου ως προς τα άλλα μεταφορικά μέσα και την υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της εθνικής οικονομίας γενικότερα. Στο έργο περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των λοιπών δικτύων, στα σημεία που θίγονται από τις κατασκευές.
Τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη (Αίγιο)
Πρόκειται για το σιδηροδρομικό τμήμα που αναβαθμίζεται σε διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων και έχει μήκος 71 χλμ. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ. Συνολικά κατασκευάζονται σήραγγες μήκους 12 χλμ., cut & cover μήκους 3,6 χλμ., 18 σιδηροδρομικές γέφυρες, 65 άνω και κάτω διαβάσεις οδών, τέσσερις σιδηροδρομικοί σταθμοί (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Διακοφτό και Αίγιο) και έξι σιδηροδρομικές στάσεις (Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά (περιοχή Δερβενίου), Πλάτανος, Ελαιώνας, Ελίκη).
Πρόκειται για το σιδηροδρομικό τμήμα που αναβαθμίζεται σε διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων και έχει μήκος 71 χλμ. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ. Συνολικά κατασκευάζονται σήραγγες μήκους 12 χλμ., cut & cover μήκους 3,6 χλμ., 18 σιδηροδρομικές γέφυρες, 65 άνω και κάτω διαβάσεις οδών, τέσσερις σιδηροδρομικοί σταθμοί (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Διακοφτό και Αίγιο) και έξι σιδηροδρομικές στάσεις (Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά (περιοχή Δερβενίου), Πλάτανος, Ελαιώνας, Ελίκη).
Σημαντικό είναι και το γεγονός της επαφής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής σε αρκετά σημεία με τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού.
Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος
Το έργο αυτό, με κόστος 315 εκατ. ευρώ, έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο τμήμα του. Το μήκος των έργων είναι 21,5 χλμ., ενώ συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή της μεγάλης σήραγγας Παναγοπούλας με μήκος 4,5 χιλιόμετρα, η διάνοιξη της οποίας ολοκληρώθηκε ήδη.
Το έργο αυτό, με κόστος 315 εκατ. ευρώ, έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο τμήμα του. Το μήκος των έργων είναι 21,5 χλμ., ενώ συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή της μεγάλης σήραγγας Παναγοπούλας με μήκος 4,5 χιλιόμετρα, η διάνοιξη της οποίας ολοκληρώθηκε ήδη.
Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.
Το έργο αποσκοπεί στη μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνα - Πάτρα σε λιγότερο από 2 ώρες από 3 ώρες 25', μετά και την ολοκλήρωση των έργων έως την Πάτρα. Η διαδρομή του τρένου στο τμήμα Αθήνα - Αίγιο θα πραγματοποιείται σε 1 ώρα και 35 λεπτά.
Οι ταχύτητες
Οι ταχύτητες μελέτης της γραμμής θα φθάνουν έως τη Λυκοποριά τα 200 χλμ./ώρα, από εκεί έως το Αίγιο τα 150 χλμ./ώρα και μετά έως την είσοδο της Πάτρας θα κυμαίνονται μεταξύ 90 - 120 χλμ./ώρα.
Οι ταχύτητες μελέτης της γραμμής θα φθάνουν έως τη Λυκοποριά τα 200 χλμ./ώρα, από εκεί έως το Αίγιο τα 150 χλμ./ώρα και μετά έως την είσοδο της Πάτρας θα κυμαίνονται μεταξύ 90 - 120 χλμ./ώρα.
Της Μαρίας Μόσχου
ΠΗΓΗ:imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου